Svet-Stranek.cz
vikingové, runy, boj
KNARR.cz

Základní příprava:vikingové, runy, boj

Základní příprava


Síla

cvičení s vlastní vahou:
- řádově desítky opakování pro přítahy, kliky ve stojce a na bradlech, sed-lehy, přítahy nohou ve visu..
- řádově stovky opakování pro kliky klasické a dřepy

-
kliky;
   klasické, ve stojce či na bradlech, diamanty
- dřepy;
   nohy široce či těsně u sebe, dřepy s výskokem, či na jedné noze
- sed-lehy;
   různé variace, nebo přítahy nohou ve visu na hrazdě
- přítahy na hrazdě;
   nadhmatem, podhmatem, střídat úzké a široké úchopy
- výdrž v pozici kliku;
  v pozici nahoře i dole
- výdrž v pozici dřepu;
   dole, ale bez dosednutí na lýtka či paty

činky:
ideální jsou základní jednoduché cviky a počty opakování cca 10-15x (bech), 20-25x (dřepy, mrtvé tahy) .. při těchto počtech stačí 1-2 série.

- dřepy s nakládací činkou nebo s jednoručkami o celkové váze alespoň vás samých
- mrtvé tahy s nakládací činkou nebo s jednoručkami o celkové váze alespoň vás samých
- benchpressy s váhou cca 60-100% váhy těla

Vytrvalost

- nic nepřekoná klasický běh (2, 3, 5, 10 km) a švihadlo (3, 5, 10 min)

Boty na běh je vhodné volit ve stylu barefoot  případně fivefingers. Tyto boty nejblíže odpovídají bosé noze a maximálně se přibližují původnímu přirozenému stylu běhaní, na který je noha stavěna.
Kromě toho také tyto boty v principu poměrně dobře odpovídají historické obuvi z dob starověku a ranného středověku = žádné odpružení ani vyztužení klenby, žádný podpatek, jednoduchá konstrukce.

Na švihadlo, zvláště v interiéru, obuvi netřeba.

Kondice

- cvičení "angličák" (dřep, klik, výskok) po 10-20 x opakování, celkem dosáhnout alespoň 100 opakování v celkovém součtu

- cvičení "mariňák" (dřep, sklapovačka, klik, výskok) počty opakování obdobně jako v předchozím případě


návštěvníků stránky
celkem96 287
tento týden569
dnes15